Опитування з використанням онлайн-форм

 

Мета уроку: розвивати навички використання хмарних технологій для наповнення персонального навчального середовища; розвивати світоглядні уявлення про пізнаваність явищ і процесів у навколишньому світі, дослідницькі навички, інформаційну культуру учнів; виховувати уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.

Хід уроку

І. Організаційний етап. Актуалізація опорних знань

Фронтальне обговорення переваг використання каналів новин, форм опитування, електронних закладок.

ІІ. Вивчення нового матеріалу

У сучасному світі, щоб отримати якісну освіту, потрібно відвідувати різноманітні сайти та наповнювати персональне навчальне середовище корисною інформацією, актуальними новинами, результатами досліджень тощо. Для налагодження комунікації в межах кола спілкування персонального навчального середовища використовують Google Форми.

Google Форми — сервіс, за допомогою якого можна:
·         Організувати різного роду опитування
·         Збирати відповіді в одній електронній таблиці
·         Підбивати підсумки за опитуванням за допомогою спеціального додатку.
Для відкриття редактора форм потрібно на Google Диск виконати:
Створити → Більше → Google Форми
На сторінці, що відкрилась, виберіть кнопку Відкрити Google Форми, що приведе до відкриття списку всіх раніше створених і доступних вам форм.
 В онлайновій формі можна використати такі типи елементів при формуванні запитань:
текст —  невеличке поле для відкритої відповіді (наприклад, підходить для запитань про прізвище, посаду, ввести певне число тощо);
текст абзацу велике текстове поле для відкритої відповіді (наприклад, Ваші побажання, Коментарі тощо);
прапорці усі варіанти відповіді відображаються списком і можна обрати будь-яку кількість варіантів. Тут корисно додати довідку типу Оберіть не більш ніж три варіанти;
виберіть зі списку варіанти відповіді відображаються випадаючим списком і можна обрати лише один варіант. Тут корисно на місці першого варіанта відповіді писати Виберіть зі списку, а в тексті довідки — Натисніть кнопку зі стрілкою та виберіть зі списку;
множинний вибір усі варіанти відповіді відображаються списком і можна обрати лише один варіант;
шкалавідповідь відображається у вигляді шкали (від 3 до 10 проміжних значень), на якій можна задати опис тільки крайніх значень;
сітка запитання передбачає ряд категорій (підпитань), на кожне з яких дається відповідь у вигляді однакової шкали. Тут шкала може містити від 1 до 5 проміжних значень.

Робота з формами 

1) Щоб додати ще один варіант відповіді на запитання, потрібно вибрати команду Додати опцію. Якщо ж передбачається ще й вільна відповідь учасників, то слід вибрати команду Додати варіант «Інше».

2) Далі потрібно вибрати, обов'язковим є це запитання чи ні, пересуваючи вліво чи вправо повзунок у нижній правій частині форми блоку запитання, і натиснути кнопку Готово.

3) Для введення наступного запитання слід натиснути кнопку Додати запитання на бічній вертикальній панелі справа біля запитання й аналогічно заповнити форму для наступного запитання. У такий спосіб потрібно ввести всі запитання анкети.

До запитань і відповідей можна додавати графічні зображення, вибравши відповідну кнопку Додати зображення. За потреби введені запитання та варіанти відповідей можна редагувати. Для видалення варіанта відповідей потрібно у відповідному рядку натиснути кнопку Вилучити. Для видалення всього запитання — кнопку Видалити.

4) Якщо, наступне запитання має таку саму або схожу структуру, що й попереднє, то для пришвидшення роботи можна вибрати кнопку Копіювати, а потім відредагувати текст.

5)   В анкеті запитання можна розділити за окремими розділами, увівши для них назви. Для цього використовується кнопка Додати розділ.

6)   Після введення всіх запитань потрібно переглянути, як виглядатиме створена форма під час відповідей респондентів в Інтернеті. Для цього на верхній панелі інструментів слід вибрати кнопку Попередній перегляд.

7) Переглянути текст, оформлення, за потреби повернутися в режим редагування (вибрати кнопку Редагувати цю форму) і внести потрібні зміни.

8) Також можна змінити кольорове оформлення форми, вибравши на верхній панелі інструментів кнопку Палітра і бажане оформлення. Крім цього можна виконати налаштування способу отримання результатів вибором кнопки Налаштування.

9)   Коли форму для опитування створено, її потрібно надіслати респондентам:

ü Або за посиланням викласти для загального доступу

ü Або відправити посилання на електронні адреси конкретним користувачам

10)   Для того щоб переглянути відповіді респондентів і загальні результати опитування, потрібно відкрити на Google Диск створену форму в режимі редагування, перейти на вкладку Відповіді й ознайомитися з результатами, які автоматично подаються у вигляді діаграми.

11) На цій самій вкладці ви можете завершити опитування, пересунувши повзунок Приймати відповіді в ліве положення. Після цього респонденти не зможуть надати свої відповіді, навіть якщо й відкриють анкету.

12) Відповіді респондентів автоматично можна завантажити до електронної таблиці середовища Google Таблиці для подальшого опрацювання  результатів опитування.  Для цього  на  вкладці Відповіді слід вибрати кнопку Створити  електронну таблицю (в подальшому вона буде мати назву Переглянути відповіді в Таблицях). Звертаємо увагу, що форма і таблиця взаємозв'язані, тобто будь-які зміни в одному із цих документів автоматично приводять до змін в іншому документі. Так, якщо змінити в таблиці текст запитання, то ці зміни відбудуться і в формі.


Загальний алгоритм проведення опитування за допомогою Google Форми виглядає так:
1.      Створити форму.
2.      Переглянути її вигляд у форматі анкети в режимі введення відповідей.
3.  Надіслати посилання на анкету потрібним користувачам або опублікувати в Інтернеті для загального доступу.
4.      Дочекатися завершення терміну надання відповідей.
5.      Заблокувати можливість надання відповідей після завершення терміну опитування.
6.      Переглянути зведені результати опитування
7.      Опрацювати результати опитування в електронній таблиці (за потреби).
8.      Опублікувати результати опитування в Інтернеті (за потреби).

ІІІ. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Робота за комп’ютером

ІV. Домашнє завдання

Опрацювати матеріал на блозі. Закінчити створення опитувальника "Чи любите ви подорожувати"

Використання офісних веб-програм для створення спільних документів. Створення і використання спільних електронних закладок. Синхронізація даних. Канали новин.

 

Мета уроку: розвивати навички використання хмарних технологій для наповнення персонального навчального середовища; розвивати світоглядні уявлення про пізнаваність явищ і процесів у навколишньому світі, дослідницькі навички, інформаційну культуру учнів.

Хід уроку

І. Організаційний етап. Актуалізація опорних знань

1. Що таке персональне середовище?

2. Як у персональному середовищі організовують хмарні технології?

3. Як організувати доступ до інформаційних матеріалів у персональному навчальному середовищі?

4. Які офісні веб-програми можна використовувати у хмарному сховищі Google Диск?

5. Яка структура сховища на Google Диску?

Тестування учнів.

ІІ. Вивчення нового матеріалу

У сучасному світі, щоб отримати якісну освіту, потрібно відвідувати різноманітні сайти та наповнювати персональне навчальне середовище корисною інформацією, актуальними новинами, результатами досліджень тощо. На уроці ви ознайомитесь із деякими веб-сервісами, які допоможуть вам у цьому.

Доступ до інформаційних матеріалів персонального навчального середовища можна організувати декількома способами:

1. Використати онлайновий сервіс електронних закладок для швидкого доступу до сайтів з будь-якого пристрою, які використовує користувач;
2. Розмістити документи, які збережені на локальному диску, у хмару;
3. Синхронізувати Google Диск із локальним диском комп'ютера.
    Сьогодні     існує     декілька    різноманітних     онлайнових    сервісів для створення електронних закладок, що є аналогами звичайних закладок, які створюють засобами браузера. 
       Серед Додатків Google також є сервіс, який дає змогу створювати закладки. Щоб перейти до нього, у списку сервісів обирають Більше / Інші продукти від GoogleУ групі Веб пошук обирають Закладки.



Для того, щоб збирати всі цікаві користувачу новини з різних сайтів   в   одному  місці,   можна   використати   сервіс   Google Новини (англ. Google News). 
Для відкриття сервісу потрібно зайти у ваш обліковий запис Google і вибрати в списку додатків Google Новини.
Для того щоб мати доступ до власних документів із будь-яких пристроїв, можна синхронізувати дані, які розміщені на різних пристроях. Для цього встановлюють додаток Google Диск на комп'ютері. За замовчуванням усі дані в розділі Мій диск будуть синхронізовані з Google Диском на комп'ютері.
Синхронізація даних — це процес, який забезпечує встановлення відповідності даних на всіх пристроях, незалежно від того, на якому з них відбувалися зміни.
Наприклад, файл, який змінено у хмарному офісному пакеті, матиме такий самий зміст, як його відповідник на локальному Google Диску.

ІІІ. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Робота за комп’ютером

Виконайте вправи. Скріншоти зроблених вправ здати в Google Classroom.

Вправа 1.

Вправа 2.

ІV. Домашнє завдання

Опрацювати матеріал на блозі. 

(Інд.) Створіть новий Google Документ з назвою Синхронізація даних, у якому запишіть, які дії потрібно виконати, щоб налаштувати синхронізацію даних на Google Диску. Надайте спільний доступ до коментування вчителю. Створіть закладку на сайт, яким ви користувалися для виконання завдання, з назвою Синхронізація даних використовуючи сервіс Keep. Надайте доступ для вчителя до створеної закладки.